Volgers

donderdag 3 maart 2016

Handige Deerns vriendinnen!

Ik heb toch zo'n leuke groep vriendinnen, we noemen ons de HD'ers (Handige Deerns) 
al jaren komen we iedere maand samen en gaan we tussendoor op stap naar bijvoorbeeld de Handwerkbeurs in Zwolle of een quilttentoonstelling of een fietstocht/wandeling, in april gaan we naar het Fries Museum in Leeuwarden daar is een grote tentoonstelling over de kunst van het breien, overal zijn we wel voor te porren.

 Zo ook de afgelopen maand gezellig bij elkaar gezeten:
 We beginnen met de show en tell, Bep is al goed gevorderd met haar glas in lood quiltje, alle zwarte lijnen zijn nu vastgenaaid en de afwerking van de buitenrand kan beginnen.

Jeannette heeft een prachtig werkje gehaakt uit het nieuwe boek van Marjolein Flick van de Haakbaak, zo mooi, met een bijtje en primula's, echt voorjaar!
We hebben allemaal ons eier/broodmandje af en Silvia heeft hem al gevuld met lekkere vers gekookte eieren en croissants uit de oven ;-)))) 

We helpen Letty met de laatste hand te leggen aan de tas, een naar werkje, de ringen bevestigen. Maar het is uiteindelijk gelukt met extra mankracht ;-)
En toen gingen we naar boven, naar de zolder, want daar ligt Dear Jane in volle glorie.
Het werk van Letty, zo ontzettend mooi en fijntjes en netjes, prachtige kleuren gecombineerd, wat een geweldig quilt wordt dit. We kunnen er uren naar kijken.....

 We vermaken ons met gezellig babbelen. 
(eerlijk waar er is altijd wel iemand aan het woord, zo gezellig) 
De één haakt, de ander quilt en we worden verwend met lekkers bij de koffie/thee.
 En wat gaan we de volgende keer dan doen? Wandelen als het mooi weer is of....
misschien een klein workshopje, Letty heeft een nieuwe techniek geleerd en ja, we zijn nu eenmaal quiltsters dus dat willen we ook wel heel graag leren.

 Een soort van smok werk, ik weet de naam niet precies meer, maar heb wel mooie foto's van de proeflapjes...
 Zo leuk om daar kussens van te maken, ik voel weer een nieuw projectje aankomen, maar er moeten er ook nog een paar afgemaakt, als ik alles wil maken wat ik nog zou willen maken, dan mag ik wel minstens 265 jaar worden.

Maar het is altijd goed om plannen te maken en aan nieuwe dingen te beginnen, dat maakt het leven mooi en zinvol. Vooral als je dit kunt delen met lieve vriendinnen.
Ik prijs me echt gelukkig met de 'meiden' 

Lieve groet van mij!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat mogen we toch dankbaar zijn met een club fijne vriendinnen, onbetaalbaar! Die HD'ers van jou zijn ook zo'n gezellig clubje en wat komt er weer veel moois voorbij, geniet van elkaar en van jullie mooie creaties.

gr. Marja

Chris zei

Heerlijk, zo'n stel fijne vriendinnen. En wat een moois en leuks komt er uit jullie handen. Die DJ ziet er prachtig uit. Elke keer als DJ voorbijkomt, denk ik: zal ik ook ..... Maar het is zó'n groot en langdurig project.
Heel apart, dat soort smokwerk. Hoe ga je zoiets in een quilt verwerken, dat vraag ik me wel af.
Liefs van mij.