Volgers

maandag 22 februari 2016

Handwerkbeurs

 Het was weer genieten op de handwerkbeurs in Zwolle;
Ik ben dan ook heerlijk geslaagd met mooie aankopen, en ik ben er ook trots op dat ik me heb weten in te houden om niet alles te kopen wat ik zooooooo graag zou willen hebben, 
want o,o,o wat was dat moeilijk ;-)))) Het liefst kocht ik de hele beurs met inboedel en al in een keer op!

  Inmiddels ben ik begonnen aan het haken van een shrug (beetje raar woord voor vest)
Heb mooie bolletjes wol gekocht, je haakt in principe een vierkante lap van 1.00 bij 1.00 meter, daarna leg je de hoeken naar het midden, links en rechts de naden vastnaaien, opening voor armen open laten daarna de boordjes haken en een boord haken aan de voorkant, tadaaaaaa
gehaakt vestje, crochet vest:   
boven het voorbeeld en onder het begin van mijn haakwerk
 de lap groeit steekje voor steekje...
Op de beurs hingen o.a. deze twee omslagdoeken, O, wat een pracht om te zien, de patronen kreeg ik erbij vooral de linkse heeft mijn voorkeur.
 En.......jaja, ik heb hem ook, het mooie haakboek van Marjolein Flick. 
Al zal ik nooit ene krans haken dan nog is het de moeite waard om dit boek in je bezit te hebben, prachtig die kleuren! Vier seizoenskransen en een valentijnskrans staan er in, allemaal even prachtig!

 Ondertussen, zijn de randen aan het quilt genaaid en wordt er hard gewerkt om
 al het vlieseline achter de blokken weg te trekken, nog een heel tijdrovend werk.

 Fijne voorjaarsvakantie allemaal en lieve groet van mij!

 This is too funny not to pin!...This is sooo mine





3 opmerkingen:

Knutselpret zei

mooie aankopen Ida je kan weer vooruit :)

Mirjam zei

Wat een mooie aankopen en dat vest vind ik heel erg apart, leuk.

Chris zei

Heerlijk, dat laatste plaatje van oud omaatje!! Wat bijzonder, die gehaakte kransen, nooit gezien. En ook dat vest vind ik heel bijzonder!
Je quilt is mooi joh. Wat een klus hè, dat wegtrekken van al dat papier.
Heel fijn weekend!