Volgers

zondag 31 mei 2015

Blog bijwerken...

Gisteren sprak ik een lieve dame en ze wees me erop dat mijn weblog op 25 april staat,
moet je hem niet eens bijwerken? Was haar vraag....oeps, ja dat is hard nodig.
 Dus lieve Elly bij deze!

 Even iets creatiefs uit de buurt showen, onze buurtjes van twee huizen verderop zijn vorige week getrouwd, samen met andere buurtbewoners hebben we een boog gemaakt van een houten frame en takken van een kunstkerstboom die opgegeven was, over recycling gesproken ;-) En met een stuk vitrage rondom de voordeur een mooie strik gemaakt, ballonnen in de kleuren rood en wit, ze waren er content mee.

En wat is het momenteel genieten van de prachtige rhododendrons die nu overal in bloei staan in schitterende kleurtinten, zo mooi!

 En wanneer de temperatuur stijgt, gaat de koningin op stap, volgen de bijtjes haar en onstaat er een zwerm (zie onder gele pijl)
 En moeten de imkers erop af om de zwerm weer op te vangen in een bijenkast, zodat de bijtjes weer verder kunnen met honing maken...
 De potjes worden gevuld, wat is het toch een mooi gezicht wanneer al die mooie lekkere goudkleurige honing in potten bij elkaar staat.

 Gisteren weer gezellig op stap geweest met mijn HD vriendinnen, dit keer kozen we voor een rondje in ons eigen dorp. De quiltkelder waar we op les zitten hield een open dag, er worden dan werkstukken geshowd die door cursisten zijn gemaakt, en mijn tafelloper mocht er ook hangen. De blauw met gele loper en vijf sterren, best wel een beetje trots op mijn werkstuk....



 En deze kleine pimpelmees is inmiddels ook uit het nest gevlogen om op eigen vleugels verder te gaan.

Lieve groet van mij!




5 opmerkingen:

Chris zei

Bloggen is geen móeten hoor, maar natuurlijk wel weer leuk om iets bij je te lezen.
Is dat jullie eigen bijenkorg Ida? Wat een lekkere oogst!! Mooi hè, alles in de natuur. Ook dat meesje, zó schattig.
Jouw quilt is ook wel een 5-sterren quilt hoor, daar mag je echt trots op zijn. Leuk, zo'n open dag en om elkaars werk te zien. Dat heb ik toevallig vanmiddag in Schagen!

Anoniem zei

Ja een leuk verhaal en weer prachtige plaatjes Ida dankjewel,
wat wonen jullie toch in een schitterende omgeving.
En wat hadden we weer een gezellige dag in de quiltkelder,
jouw werk mag er zijn hoor Ida.
Liefs Elly.

Knutselpret zei

ha leuk Ida om weer een blogje te lezen.
Mooi !!!!

J@nnie zei

Gezellig blog weer om te lezen en mooie foto's, Ida!

Groetjes Jannie

Anoniem zei

Ik zie heel veel bijtjes, hulsttakken maar een gele pijl? Heerlijk je blogje, zou je vaker moeten doen! Nou ja, moeten?? Moeten niet maar het zou wel leuk zijn.
gr. Marja