Volgers

zaterdag 21 juni 2014

Vorderingen en stilstaan

Weer even wat te vertellen;
 afgelopen week twee blokken voor dochters quilt bijgemaakt


En het amish mini quiltje is af
 Omdat één van de HD meiden 40 jr getrouwd was hebben we een workshop georganiseerd, daarom heb ik het quiltje naar haar vernoemd ;-)




 Het hangt mooi te pronken aan de muur.

Met de andere HD vriendin die ook 40 jaar getrouwd was zijn we een dagje naar Deventer geweest, een aanrader voor een geslaagd dagje uit. Prachtige hanzestad aan de ijssel, we hebben onze ogen uitgekeken, zoveel mooie winkels en winkeltjes, met zoveel moois te koop, ook in een quiltwinkel geweest, veel antiek, veel boeken en ook was er kermis!
 Aan de overkant van deventer hebben we de auto geparkeerd, met het pontje kom je aan de andere kant. We hebben een stadswandeling gemaakt.
 We bezochten een kerk, zo mooi, zo stil, zo sereen. 
Prachtige glas in lood ramen, geweldige kleuren,
ik vraag me altijd af hoe lang ze erover gedaan hebben om zo'n gebouw te bouwen.
 Het maakt me altijd stil en klein als ik in zo'n kolossaal gebouw sta, de stilte, de verwondering.

 Zoveel moois te zien, zoals o.a. deze garagedeur; kunstwerk!
En net zoals bij ons in het gezinshuis zijn regels echt nodig.....

Ook afgelopen week naar de boekenbeurs geweest, mooie boeken gescoord, ook mocht ik een gratis boek uitzoeken dat is het schaatsboek geworden
 En dan deze....ik had het niet nodig, heb genoeg quiltboeken in de boekenkast staan, maar ja dan zie je de prijs, daar hoef ik dan niet meer over na te denken, zo'n mooi boek ook al heb je het dan niet nodig laat je echt niet liggen.

En sinds vandaag hangt er op onze slaapkamer een prachtig gordijn, waar ik supertrots op ben omdat het zo mooi past en omdat het zo mooi kleurt 
 Golvend geluk, 
een patroon van Karin: 
http://karinaandehaak.blogspot.nl/2013/11/gordijn-golvend-geluk.html

En zo ziet het aan de buitenkant eruit, ben er helemaal blij mee ;-)))

 Minder blij ben ik met mijn plaid, de wol is op en ik heb twee weken geleden al bijbesteld, maar nog niets gehoord, zal volgende week eens bellen want loop inmiddels 
al vijf weken achter....
En zo gaan we weer verder, de weken vliegen voorbij.

Lieve groet van mij!










































4 opmerkingen:

Marloes Kreatief zei

heel mooi ook toevallig dat ik er gister naar heb zitten kijken bij karin.

Knutselpret zei

mooi is het gordijn geworden en ah geen wol meer dat is erg !!!!

Chris zei

Wat wordt de quilt voor je dochter mooi. Nog een heel karwei. En dat Amish quiltje vind ik ook enig, ook de naam!
Ja, Deventer is leuk! Mijn vriendin woonde daar jarenlang en we hebben er heel wat rondgelopen en genoten.
Zo'n gordijn voor een raam heb ik nog nooit gezien. Prachtig en heel bijzonder!!

Mirjam zei

Wat is je gordijn mooi geworden.
Ook de quilt voor Gerieke is erg mooi aan het worden.
Inmiddels hoop ik dat de wol binnen is en dat je verder kunt.