Volgers

zaterdag 10 mei 2014

Eindelijk!

Eindelijk weer een bericht van mij, weblog heeft een poosje in de wacht gestaan en dat heeft allemaal te maken met de verandering van ons werk.

Sinds 1 maart zijn mijn man en ik gastouders in een gezinshuis voor kermis kinderen, vanwege de privacy kan, wil en mag ik daar niet teveel over schrijven. We zijn inmiddels 10 weken verder en het gaat goed.

Wat ook goed gaat is het handwerk, wat ondanks dat ik hier weinig heb vermeld heb ik niet stil gezeten, kijk maar, lees en geniet ;-))

Begin april met mijn lieve moes naar de poppen en berenbeurs in zwolle geweest
Ik weet niet wie er het meest heeft genoten, mijn moeder van al die poppen en beren of/en ik van mijn moeder om al die mooie poppen en beren.
 Mijn vriendin en haar man kregen een tweede dochtertje, ze gaven haar de prachtige naam Laurin, ik heb een naamslinger gemaakt, het bloemetje voorop het geboorte kaartje is het malletje van de bloemen waar de letters op zijn gefestoneerd.
 Met de HD club een gezellige workshop gehad, één van de meiden was 40 jaar getrouwd en dat hebben we samen gevierd door haar een workshop aan te bieden van een amish quiltje. Deze stond in het tijdschrift Quilt en Zo, het is een idee en uitvoering van Laura Strating-Janssens van Laura's quiltatelier: http://laurasquiltatelier.nl/ Laura geeft lezingen en organiseert ook quiltreizen naar Amish Country, een reis aanbieden was te duur dus werd het een workshop, minstens zo gezellig haha
 En ik mag wel opschieten want twee HD'ers hebben hem al af terwijl ik niet stil gezeten heb want aan dit quilt wordt ook hard gewerkt:
Dit wordt een Quilt voor onze dochter, ze heeft zelf de stof uitgezocht en het patroon ontworpen, mama zet hem (machinaal en met de hand) met liefde in elkaar.
Tussendoor haak ik vrolijk mee met de crochet along van Tertia http://terraysleven.blogspot.nl/ en Jolanda http://scrapselsvanjolanda.blogspot.nl/
week 18 en 19 moet ik nog haken aankomende week, het is zo leuk om iedere week nieuwe toeren te krijgen, het is goed bij te houden en als je iets achter loopt wil je wel inhalen, want anders raak je de tel nog kwijt en na iedere week kan ik zo genieten van het resultaat, ik hoop dat ze volgend jaar ook zo'n leuk project starten ik haak wel aan haha 
 Het gordijn "golvend geluk" dat ik voor ons slaapkamer raam aan het haken ben is ook bijna af, vandaag mocht het even "proefhangen" nog een klein stukje.....
 En vanuit ons slaapkamer raam zien we al dit moois in onze groentetuin opkomen, gemaakt van Gods handwerk.

Weblog is weer bijgewerkt, het heeft even geduurd maar ja, nu had ik wel genoeg te melden.

Lieve groet van mij! 



 

7 opmerkingen:

Knutselpret zei

leuk Ida en wat fijn om weer es wat van je te horen en te zien :)
Lieve groet Albèrtje

Mirjam zei

Jammer dat ik je gistermiddag heb gemist, ma zei het al. Wat heb je weer leuke dingen gedaan/gemaakt.
Heerlijk om weer te lezen.
Liefs Mirjam

Berkeboom zei

Ik heb al je creaties bewonderd. En fijn dat jullie het goed kunnen vinden met het werk.
Fijne dag en groetjes Gré

Anoniem zei

Wat heerlijk om weer van je te horen. Enig amish quiltje en wat goed dat jouw dochter haar eigen quilt heeft ontworpen. Ik heb je gemist en hoop vaker iets te lezen op je blog. Ik mail je binnenkort, voor ik naar Ohio vertrek. (Kon je maar mee)
Groet, Marja

Chris zei

Stil zitten, dat doe jij zeker niet!! Wat leuk dat je zoiets kan doen, samen met je moeder naar zo'n beurs. Ik kan me goed voorstellen dat je dan vooral van je moeder geniet!
Mooi die quilt die je aan het maken bent. En wat een leuk idee om iemand een workshop cadeau te geven! Echt een leuk projectje voor die workshop.
Veel succes en plezier verder met jullie mooie werk!

Wendy Born zei

Wat goed om te horen dat het goed gaat met je nieuwe baan Ida. Veel zegen toegewenst!

Anja zei

Hallo Ida,
ik hoorde van een kennis van me dat je van werk veranderd was. Dus dacht ik, laat ik maar eens op je blog kijken, want dat had ik ook al heel lang niet meer gedaan. Een bijzondere verandering van werk hoor! Ik wens je heel veel succes en zegen bij het werk.
groeten Anja v.d. Ham