Volgers

woensdag 11 december 2013

Vandaag....

Vandaag heb ik een vrije dag, en ik had maar één afspraak...........met mezelf!

Het huis gezellig in kerstsfeer brengen, cd met kerstmuziek aangezet
 Een mooi verlichte vilten kerstster tussen de verlichte bomen
 Kachel aan, schouw versieren met guirlande, kaarsen en verlichting
 Boompje en glazen kerstballen in de vensterbank
 Beetje sneeuw gecreërd
 De ster opgehangen, eigenlijk al te laat, hij had al vanaf eerste advent moeten hangen, we zitten inmiddels al in de tweede adventsweek. Afgelopen nacht heeft het hier gevroren, de malusappeltjes die aan de boom (achter de ster) hangen zijn zacht geworden en worden nu opgegeten door de vogels, zo'n mooi gezicht.
 Je zou het te midden van alle glitter en lekkernijen bijna vergeten, 
maar ons kerstfeest gaat over Jezus.
Meer dan wie ook heeft hij zijn stempel op de geschiedenis gezet. 
Kerstliedjes gaan over ‘vrede op aarde’. Kerstkaarten wensen je vrede toe, families verlangen ernaar, maar het nieuws confronteert ons ermee dat het nooit lang duurt.
Kerst is vrede.
Zo heeft God het inderdaad bedoeld.


 Leve groet van mij!



7 opmerkingen:

Knutselpret zei

mooi Ida !!!!

Chris zei

Dat was een hele goede afspraak! Terwijl jij heerlijk bezig was en mooie muziek op had, gingen je gedachten naar Degene waar het allemaal om gaat! Fijn dat je dat aan ons doorgeeft in dit logje! Ik wens jou en allen die je lief zijn heel veel van die Vrede!

Mirjam zei

Gezellig ziet het er uit bij jou in huis, maar ja Vrede ... ik hoop dat het er eens zal wezen.

Gera zei

Hoi Ida,
Gezellig ziet het eruit. Ik kom geloof ik maar bij jou kerst vieren :-))

Goodgoan, Gera

Marie-Jeanne zei

Mooi, en gezellig hoor.
Gr, M-J.

Ilonka zei

Mooi gezegd Ida... en ook mooi gedaan! Geniet er maar lekker van, groetjes van Louis en mij

Anoniem zei

Hallo Ida,
Je hebt een gezellig blog. Maar ik heb een vraag aan jou. Je blog heb ik gevonden omdat ik het patroon van Sara aan het zoeken was. Mijn vriendinnen worden (net als ik) dit jaar 50. Het patroon heb ik gevonden bij mijn moeder, maar aangezien zij aan het dementeren is, kan ik het boekje met uitleg niet meer achterhalen. Zou jij dit voor mij misschien kunnen vragen bij jou vriendin? Jij hebt een geweldig mooie van haar gekregen.
Ik zou er erg blij mee zijn.
Alvast hartelijk dank. Groetjes, Will (heesen-gommans@kpnplanet.nl)