Volgers

zondag 1 december 2013

Eerste Advenstzondag

Vandaag is het eerste advent.
Advent is in het christendom de benaming voor de aanloopperiode naar kerst. De naam advent komt van het latijnse woord adventus, dat komst betekent. In de adventsperiode bereiden christenen zich voor op het kerstfeest, wordt de geboorte van Jezus herdacht en zijn wederkomst verwacht.
Het liturgische jaar begint met de advent. Eenvoudig gerekend begint de advent vier zondagen voor Kerstmis. De advent begint altijd op de zondag die valt tussen 27 novmeber en 3 december en eindigt op 24 december bij het avondgebed. Hierdoor is de lengte van de adventsperiode verschillend, maar telt wel altijd 4 zondagen.
Gisteren heb ik de boom in het halletje op mijn werk neergezet.
De stoomboot en de zak van sinterklaas zijn "verhuisd" naar de brasserie, want tja, donderdagmiddag vieren we eerst nog het sinterklaasfeest.
7k4k
Het werken aan de adventsboom was een prachtig project, ik had het patroon aan de vrijwilligers laten zien en uitgelegd wat mijn bedoeling was, zonder hun enthousiasme had ik het ook niet kunnen redden. Dus bij deze een heel hartelijk dankjewel aan; 
Harmen, Pea, Ans en Jennie!

Thuis alles even goed nagekeken
 overal een lusje aan?


 Zo mooi, hoe alles bedacht is, het ontwerp is al een prachtig idee van Gera van atelier Septemberspring. Je moet er maar opkomen, echt knap!
 Maar ook prachtig mooi hoe oude handen dit in elkaar hebben genaaid, de één met vaste hand, de ander meer bibberig, grote steken, kleine steken, goed kunnen zien en minder goed kunnen zien, en dan zo ontzettend mooi als geheel. 
Zie je het verschil?
 De ornamenten, cijfers en sterretjes zijn geknipt door de ouderen, geplakt door vrijwilligers en ik heb de details geborduurd.
 Prachtige plaatjes
 En daar staat onze trots, te pronken in het halletje van ons nieuwe woonzorgcentrum.

 Twee heren gaan de kalender bijhouden, één van deze heren was bang dat hij het zou vergeten, nu heeft de buurman beloofd om te helpen, zodat ze er samen aan zullen denken. "Komt allemaal goed hoor Ida, dat zul je zien" ;-)
 Het was een heel mooi project om aan te werken en ik ben er ook reuze trots op dat het ons met elkaar gelukt is.

Lieve groet van mij!





9 opmerkingen:

Chris zei

Meid wat is dit enig geworden! Wat een prachtig project! En wat heb je er een mooie inleiding bij geschreven, een heel mooi getuigenis over de echte betekenis van kerst. Ik wens je een heel gezegende maand. Liefs van mij.

Marloes Kreatief zei

Heel mooi

Knutselpret zei

prachtig geworden

Mirjam zei

Wat is die mooi geworden.
Ga van de week even kijken.
Die mannen houden het vast goed bij.

Marie-Jeanne zei

Heel mooi!!!
Gr, M-j.

Marie-Jeanne zei

Heel mooi!!!
Gr, M-j.

Anoniem zei

Wat een mooie adventboom Ida en wat leuk dat de mensen in jullie huis er zelf aan mee konden werken. Een hele warme maand toegewenst. Groetjes, Marja

Gera zei

Hoi Ida,

Wat een fantastische samenwerking! Ik heb er ontzettend van genoten om jullie te volgen. Mooie blogjes heb je er over geschreven. Dankjewel voor het meegenieten!

Goodgoan, Gera

Ilonka zei

Wat een mooi verhaal! En natuurlijk ook vooral een hele mooie adventboom, maar door het verhaal erom heen, en zeker ook dat van die twee mannen, wordt het iets heel bijzonders. Wat kun je daar dan van genieten, en wij genieten met je mee :-) Groetjes van ons!