Volgers

donderdag 14 november 2013

Adventskalender Boom

Samen met vrijwilligers en de bewoners ben ik begonnen aan de adventskalender boom van septemberspring, het is hard werken, want 1 december komt al dichter bij.
 Er is driftig geknipt door de bewoners en de kleuren vilt worden uitgezocht en tussendoor drinken we lekker koffie en thee.
 Eén van de vrijwilligers is timmerman geweest van beroep en deze kwaliteiten bezit hij nog steeds, de boom is te downloaden bij deze site; 
http://www.septemberspring.nl/Gratis%20patronen1.html
De stof is eromheen gespannen en met een nietmachine vast gezet, strakker kan het bijna niet haha. De lijnen worden uitgezet (kleermakerskrijt) en de 'proef'rondjes worden vast neergelegd
 Dit alles onder het toeziend oog van Dhr. G. die het toch wel een hele mooie kerstboom vind worden. Zoiets moois koop je niet op de markt, aldus dhr.
 Ondertussen zijn de rondjes allemaal geknipt en beginnen de dames de 
afbeeldingen te knippen
 Zo gezellig al die spullen op de tafel, gezellig babbelen, kopje koffie drinken en tadaa, de eerste afbeeldingen zijn zichtbaar.
 We hebben besloten om de afbeeldingen niet te festonneren maar te plakken met dun dubbelzijdig plakband, het is voor de ouderen een (pijnlijke) belasting op de vingers en handen om zoveel te knippen en te naaien. Wordt vervolgd....

Lieve groet van mij!



9 opmerkingen:

Mirjam zei

Wat ziet dat er al gezellig uit.
Als je ermee verder gaat, wil je me dan inseinen?
Hoop dat de kabelkrant het dan ook weer doet.

Marie-Jeanne zei

Het zal heel mooi worden.
Gr, M-J.

Ilonka zei

Ida, wat ziet dat er weer gezellig uit, en ik vind het zo mooi hoe je met de bewoners telkens weer zo leuk bezig bent! Je hebt een mooie baan! Lieve groeten van Louis en mij

Gera zei

Hoi Ida,

Fantastisch!!
Wat leuk dat je er een gezamenlijk project van hebt gemaakt!!
Goed idee om de onderdelen te lijmen! Het knippen is al een kunst op zich.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Veel plezier met het afmaken, en groeten aan alle bewoners en collega's! Compliment voor allemaal!

Groetjes, Gera

Chris zei

Wat verschrikkelijk leuk en het lijkt me super gezellig daar bij jullie!! Ik vind het helemaal geweldig!

Annelies zei

Hoi! Ik zag op de Kreadoe bij Made by me! vilt een speciale lijm voor vilt. Mijn moeder heeft het toen ook gekocht, maar was dus echt speciaal om dingen van vilt te plakken en dat lekte niet door. Hun webwinkel is www.mademymewebshop.nl. Deze was het volgens mij:
http://www.madebymewebshop.nl/products/viltlijm-30-ml

Maar voor de zekerheid kan je even mailen denk ik. Lijkt me ideaal voor dit soort leuke projecten!

Knutselpret zei

Leuk om dat met de bewoners te doen

J@nnie zei

Wat een teamwerk en wat ziet het er weer gezellig uit. En ja, wat zouden wij zonder vrijwilligers zijn.

Groetjes Jannie

Margreet's vilt en meer zei

Ida wat een feestje om de foto's te zien van dit project. Ga zo door!