Volgers

maandag 28 oktober 2013

Bijpraten...

Even tijd om bij te praten, er ligt een drukke periode achter me. We zijn op mijn werk naar een nieuw pand verhuisd. 40 Bewoners kregen een nieuw thuis, een hele happening.
Inmiddels zitten we er nu twee weken, het is nog zoeken naar de juiste plek vooral voor de ouderen, ze moeten erg wennen. Maar met onze hulp gaat dat lukken.

Vandaag beginnen de activiteiten weer en pakken we de draad weer op. Vanmiddag gaan we koken en bakken, ik moet nog op zoek naar de snijplankjes en messen haha.

Afgelopen week ook weer gezellig met mijn HD vriendinnen bezig geweest, we gaan een tas maken, allemaal hetzelfde patroon en allemaal verschillende stofjes, zo mooi!!
 Het wordt een halfronde tas, je begint met 7 repen stof aan elkaar te naaien
 Ik kwam met de stof weer uit op mijn favoriete kleur blauw
 Met zijn allen in de schuur bij één van de hd'ers
 Ook aan de inwendige mens wordt gedacht; erwtensoep met roggebrood
Het binnenzakje wordt geknipt
  
Vol trots even showen hoe mooi de stofjes aan elkaar zijn genaaid, toppie!
 Even kijken hoe het gaat worden hoor...



 Achter de naaimachine, jammer dat jullie het niet kunnen horen, 
zo'n prachtig geluidje
 Tadaa, ik kan hem ook laten zien, mooi he?
 En dit is ons voorbeeld, de tas van onze juf
 We zijn heerlijk bezig, allemaal achter de naaimachien, hoe gezellig is dat?
 Nog één keer een dag bijelkaar en dan zal de tas wel klaar zijn, en gaan we verder met een volgend project.

Lieve groet van mij!

Het waait en stormt hier aan alle kanten, ik hoop dat er geen nare ongelukken gebeuren.

5 opmerkingen:

Chris zei

Oh wat een gezellig boel daar bij jullie. Die machientjes hebben hard gewerkt en gesnord, dat kan niet anders. Wat een enig patroon is dat van die tas.
Dat is zeker een drukke tijd voor jullie geweest, dat verhuizen. Ingrijpend vooral voor de bewoners. Maar gelukkig kunnen jullie de draad weer oppakken, dat is voor iedereen belangrijk.

Knutselpret zei

ja leuk ida gezellig zo !!

Mirjam zei

Wat leuk, het ziet er zo gezellig uit.

Jedidja zei

Gezellig! Leuk al die foto's. ja, jammer hoor dat ik het geluid van de naaimachines niet hoor.

Anoniem zei

Wat ziet het er weer gezellig uit, leuk hoor!
Liefs Greetje