Volgers

zondag 8 september 2013

Nieuw seizoen; quiltles 5 is begonnen!

Het grootste deel van de zomer ligt achter ons, de scholen zijn weer begonnen, de meesten weer aan het werk. De avonden worden weer langer en ook de startdag van het quiltseizoen is weer geweest, dit was op 31 augustus, er was een lezing van Rieteke Hoogendoorn: http://www.bijbelquilts.nl/

Ik had me opgegeven voor haar lezing over bijbelquilts, waar ik geen spijt van kreeg, Rieteke gaf uitleg van ieder quilt dat ze liet zien, je gaat er dan zo anders naar kijken.
Matthéüs Passion

Weest niet bezorgd mattheus 6
De goede Herder
Ook dit is een quilt van Rieteke met haar lievelingsbloemen

Ik heb het boekje ook gekocht: "Een kunstig lied", daar staan 23 quilts in van Rieteke met uitleg, Prachtig! Ze werkt met verschillende technieken en maakt alle quilts met de hand.
En ik ben naar het handwerkfestijn geweest in Bunschoten, http://www.dekastanjeboom.nl ik was niet van plan om iets te kopen (want er ligt nog genoeg) maar ja als je dan het patroon van Maaike Bakker in een doos voor maar €0,90 ziet liggen, loop daar dan maar eens aan voorbij.


 En toen werd het donderdag 5 september, de eerste les van Patchwork en quilten nr. 6
Log cabin staat er op het programma. Mooi makkelijk dacht ik, al die blokken (desnoods op de naaimachine) die heb ik zo in elkaar.... 
Ik dacht dus aan dit formaat.
 Maar het zijn er veel meer, en het ontwerp moet je zelf ontwerpen, eerst ga je inkleuren en daarna passen en meten.
Spiegeltje erbij, en het patroon komt langzaam tevoorschijn, het is erg leuk om te doen
Samen met onze dochter ben ik bezig om een patroon te ontwerpen, want het wordt een quilt voor haar, ze vroeg of ik ooit een quilt voor haar wilde maken, dat kwam dus mooi uit met de nieuwe les


 Dit is een quilt met log cabin

 En dit ook....
En dit moet er nog één gaan worden ;-) 

Ze heeft zelf de stof uitgezocht, bruin wordt het haardje in het midden en blauw tinten aan de ene kant en beige tinten aan de andere kant.

Een nieuw project en een nieuwe uitdaging, er ligt nog veel wat af moet maar ik hou ook van de afwisseling om steeds weer aan iets anders te werken, 
ik ben gewoon een ufo fan!!!

Lieve groet van mij!








5 opmerkingen:

Chris zei

Wat zijn die quilts van Rieteke mooi hè. Ik vind het fantastisch dat zij bijbelse quilts maakt en dan er ook nog een boekje van maakt. Ik heb 6 exemplaren 'boekjes' over psalm 139 bij haar besteld en er al 2 aan mensen gestuurd die een bemoediging nodig hadden.
Wat krijg jij goed les!! Logcabin is enig om mee te werken. Je kan er zulke leuke effecten mee bereiken. Je dochter heeft mooie stof uitgezocht hoor. Heel veel plezier en succes er mee en liefs van mij.

Saskia Smit zei

Een quilt met een verhaal. Dat zijn mijn lievelings.

ilonkablogt zei

Hallo UFO-genoot, wat ziet dat er weer heerlijk uit met die kleuren en nieuwe uitdagingen! Ik hou trouwens ook erg van de combinatie blauw en bruin, dus ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Groetjes en succes!

Knutselpret zei

Wat een mooie quilts Ida heel erg leuk ook met het verhaal erachter.
de quilt voor je dochter gaat vast een plaatje worden met die mooie kleuren.
Liefs Albèrtje

Anoniem zei

Wat is het leuk om je blog weer eens te lezen.. Kijk ieder keer weer m'n ogen uit! Wat een prachtige draadfiguren zijn er gemaakt. En mooie quilten. Vooral het wasophangende vrouwtje!
Leuk om Rien als imker aan het werk te zien!
groetjes, schoonzus Henny