Volgers

vrijdag 12 juli 2013

Weer aan het werk...

... en na één dag, zit je ook zo weer in het ritme van alledag. 

Afgelopen week is een neef van ons getrouwd, we hebben het bruidspaar een envelop met inhoud gegeven en dit;

Sbs Quilt;
Ook heb ik het boek Elm Creek van Sylvia Bridel met patronen van de sbs quilt er maar weer eens bij gepakt. De eerste blokken gingen prima maar bij blok 7 en daarna blok 8, kwam ik er niet goed uit. Probleem is dat alles in engels staat beschreven, dus ook de maten; inches. Bij het ene blok staan de patronen en is het een kwestie van overnemen maar bij het andere blok moet je zelf het patroon tekenen. Inmiddels een lineaal gekocht met de inches maten. Dat gaat al een stuk makkelijker, maar het lezen valt niet mee, en als ik het vertaal via google vertaal, komen er zulke kromme zinnen uit, dat het er niet duidelijker op wordt. En als het zo tegenzit heb ik er geen zin meer in.........totdat ik ergens op internet las dat wanneer je de sbs quilt hebt gemaakt, dan mag je jezelf een gevorderd quiltster noemen, kijk...daar zag ik uitdaging in haha

Met behulp van onze dochter, die studeert en alles in het engels moet lezen en schrijven, kom ik weer een stukje verder met mijn quilt,
dus nummer 9 en 10 zijn nu ook klaar,
De eerste rij is af, 10 blokken, nog 130 blokken te gaan, en bij blok 11 heb ik de hulp van docherlief weer nodig heb ik inmiddels gezien. Nu nog eens bekijken welke kleur ik zal gebruiken voor de tussen banen (sashing)

Krans van plastic zakjes;
En dit heb ik vanmorgen gemaakt; een draad kledinghanger in hartvorm gebogen, vervolgens plastic boterhamzakjes los van de rol gescheurd, dan stapeltjes maken, de dichte kant eraf knippen. Daarna zakje voor zakje om de draad knopen, (ongeveer driehonderd zakjes) daarna met roosjes en lintjes oppimpen.
Lieve groet van mij!

4 opmerkingen:

Mirjam zei

Oh, wat heb je weer een leuke dingen gemaakt.
Succes!

Chris zei

Ja, lastig kan dat zijn een patroon in het Engels. Niemand heeft het in het Nederlands?? Ik moest indertijd ook vreselijk wennen aan inches, maar nu gaat dat prima. Het gaat je heus wel lukken hoor. Je hebt al hele mooie blokjes gemaakt!

J@nnie zei

Mooi dat hart met die roosjes.

Groetjes Jannie

Marie-Jeanne zei

Heel mooie dingen die je gemaakt hebt.
Gr, M-J.