Volgers

dinsdag 30 juli 2013

Creatief

Vanmiddag hadden we op mijn werk weer een leuke activiteit; creatief
Men neme een plankje en koperen spijkers en zoekt op het internet naar een mooi patroon;
Dit is het patroon van een slak, maar we hadden ook een bloem, een vlinder, een boot,
Ik had er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in, of deze activiteit wel te doen is voor de ouderen, daarom extra vrijwilligers gevraagd, het werd qua begeleiding één op één. En wat hadden we het gezellig met elkaar,
Het was uiteindelijk boven verwachting wat de oudere nog kon. Deze mevrouw heeft ervaring op handwerkgebied en dat was te merken, met de tong tussen haar lippen ging ze aan de gang. ik hoefde alleen maar aan en af te hechten, de rest heeft mw. zelf gedaan.
 Nog even een rand eromheen, de draadjes worden netjes naar beneden geschoven.
Prachtig, jong en oud werken samen. Zo mooi wat mensen zelf nog kunnen.

Volgende keer gaan we eromheen verven en met plakband afplakken zodat het net een schilderij lijkt. Wordt dus nog vervolgd...

Lieve groet van mij!


 

 


10 opmerkingen:

Wilma zei

wat leuk!!!

Marloes Kreatief zei

Wat een leuke activiteit,,ziet er prachtig uit

Gonny zei

Wat gaaf zeg.
Knap gedaan.

Marie-Jeanne zei

Wat mooi en leuk.
Gr, M-J.

Knutselpret zei

Leuk Ida en het resultaat mag er zijn!!

Dear Jo zei

Het lijkt wel op iets wat we vroeger op school deden. Errug leuk en vooral zo fijn dat mensen er zo lekker mee bezig kunnen zijn.

Hannie zei

Zulke patronen was ik net aan het zoeken voor kaarten maken. Ik heb hier mooi garen voor gekregen. De kaarten hebben we ook, nu de patronen nog. Wordt een middagje googlen denk ik.

idaviltcreatief zei

@ Hannie de patronen komen van deze site; http://hobby.blogo.nl/2010/10/24/draadfiguren-met-spijkers/

J@nnie zei

Oh wat een leuk idee en wat een prachtig resultaat. Vraagje: heb je zelf de spijkertjes er in geslagen of hebben de bewoners dit ook gedaan?

Groetjes Jannie

Yvonne zei

Heel erg mooi om te zien. Echt een leuke bezigheid!