Volgers

zondag 10 maart 2013

Het was zo mooi...

Ik zat afgelopen week al heerlijk met een kopje koffie in de tuin, te genieten van ons kleine keukenhofje;
 De Krokusjes, geel en paars
 De sneeuwklokjes, zo prachtig wanneer ze zo uitbundig bloeien
 Alle vijf bijenvolken uit de kast en driftig de krokusjes in de tuin bezocht;

 Zo'n mooi gezicht, ze buitelen door de bloem heen, het is een genot om te zien
 En ook de hommels kwamen onze tuin met een bezoek vereren
Ik heb zelfs de citroenvlinder zien vliegen, de vogeltjes waren al druk in de weer om de nestkastjes te bezoeken.

Vandaag lag er weer sneeuw en is het weer berekoud, de bijtjes hebben een extra deken om de broed warm te houden in de kast, de vlinder zie ik niet meer en de vogeltjes hangen weer aan de vetbolletjes. 
Ook de sneeuwklokjes staan niet meer uitbundig te bloeien. Ik voel me ook een sneeuwklok, naar binnen gericht, zoek de warmte weer op bij de kachel en wacht, wacht tot de lente komt.

Ondertussen ook nog lekker aan de freubel geweest;
 Een naamslinger voor Emma gemaakt
 En iemand blij gemaakt met paaseitjes en twee hartjes, die goed in de smaak vielen, letterlijk en figuurlijk;-)

Lieve groet van mij!

6 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Leuke slinger.

Marloes Kreatief zei

Ja we moeten weer even geduld hebben maar wat een grote tuin en die bijenkasten is dat bij jouw geweldig ,maar goed de lente zal toch echt wel komen

Ilonka zei

Oh Ida, dat wist ik niet van die bijen bij jou in de tuin! Slinger je ook zelf de honing, want dan kom ik een keer bij je snoepen hoor! :) Hier vloog de citroenvlinder ook voorbij vorige week, ja, dat is dan gek he, komt er ineens weer sneeuw. Maar jij bent vast wel het zonnetje in huis ;) Gewoon lekker bezig blijven, dan komt het voorjaar vanzelf (zeg ik ook tegen mezelf hoor!) Groetjes, Ilonka

Chris zei

Wat een verschil hè?! Ik hoop dat die crocusjes en zo het allemaal overleven. Ik had met die mooie dagen ook zomaar een vlinder op een sneeuwklokje. Zo apart.
Wat een enige naamslinger!

Jeanine zei

Ik vind de naamslinger erg leuk! Wat is het toch fijn om de lente weer te voelen!! we moeten even door deze koude dagen heen en dan komt het goed!

Yvonne zei

Het wordt lente! Mooie foto'sop je blog.