Volgers

donderdag 14 februari 2013

Geheim project...

 De afgelopen weken zijn 8 handige deerns bezig geweest met een geheim project.
Eén van de Handige Deerns was afgelopen dinsdag jarig en bereikte daarmee een gedenkwaardige leeftijd waarop ze veel vrije tijd krijgt. Ze heeft een grote liefde voor haar katten en om haar te verrassen met een mooi cadeau hebben we een quiltje met katten voor haar gemaakt.
Enkele avonden/ochtenden zijn we bij elkaar geweest om het patroon van Sandra; http://www.sandraskeus.nl/ uit te werken.
Met de paper piecing techniek gingen we dapper aan de gang, ieder koos een eigen kleur, licht voor de achtergrond en donker voor de kat.



Al snel waren er acht katten met een persoonlijk tintje van een ieder van ons, een lintje, strikje, knoopje, hangertje enz.
Nu nog even kijken hoe ze goed komen te liggen qua kleur en staart haha
 De katten worden naar kleur verdeeld en de staarten links en rechts, de achtergrond is licht en een donkerrode rand maakt het helemaal af, we waren het helemaal met elkaar eens. Eén van de Handige deerns kan zo netjes werken dat zij de rand er omheen heeft genaaid, en eerlijk gezegd, ik zou het niet beter hebben gedaan.

En ziehier het resultaat!
Een prachtig recht kattenquiltje hangt te pronken bij Ria!
 
Morgen ga ik met de Handige Deerns een dagje naar de Handwerbeurs in Zwolle, gezellig!

Lieve groet van mij!




6 opmerkingen:

Chris zei

Verschrikkelijk leuk en lief van jullie. Wat een enig patroon en wat hebben jullie er iets leuks van gemaakt.
Heel veel plezier morgen.

Marloes Kreatief zei

Wat leuk voor diegene die dat krijgt erg lief van jullie

Knutselpret zei

wat hebben die handige deerns dat mooi gemaakt !!!
En wat zal Ria dat leuk vinden, ik wens jullie veel plezier in Zwolle en nu al benieuwd waar je mee terug komt.
Liefs Albèrtje

hobbyshop fugeltsje zei

Dat is een schattig geweldige mooie katten quilt geworden.
Veel plezier in Zwolle ik zal er zondag heen.
Gr. Miranda

Mirjam zei

Oh wat mooi HDers. Ria is er vast blij mee.
Heb je een gezellige dag gehad in Zwolle.

Groet, Mirjam

feltfree på Åsly zei

Wat een leuk idee.
Dank voor je reactie op mijn blog.
Het is altijd weer leuk om nieuwe bloggers te ontmoeten. Ik zie hier ook vele leuke dingen. Ga je volgen.
Groetjes Frederika