Volgers

donderdag 1 november 2012

Kreadoe

Gisteren was het mama/dochter dag, gezellig een dagje met zijn tweetjes op stap en als beiden creatief zijn dan kies je voor de Kreadoe in Utrecht.

Daar was het druk druk druk

We waren mooi op tijd, om 9.55u. Bij binnenkomst zijn we direct naar de achterste hal gelopen omdat de ervaring is dat iedereen gelijk vooraan begint te snuffelen en dat geeft drukte bij de kraam.

Zo gezegd zo gedaan, heerlijk de tijd gehad om alles te bekijken en overal (nog) ruimte bij de kraam, wat is er toch veel op creatief gebied, mijn voorkeur heeft toch vooral vilt en quilt, maar er was ook zoveel ander moois te zien.
 Het is wel heel erg verleidelijk om niet alles te kopen wat je leuk vindt, heb bewust mijn aankopen gekocht, alleen dat wat nodig is ;-) Bij Poppejans was het ook heel gezellig, en wat stonden er weer mooie patronen op de kramen. Tricot gekocht en pijpenragers, die niet op de foto staan zie ik.
Bij Sari een Klauterpietje gekocht, dit was noodzaak, want hij zag er zo ontzettend mooi uit ;-o  Ook nog een mooi frame aangeschaft, die laat ik later nog eens zien als hij "aangekleed" is. En toen kregen we er een cadeautje bij vanwege het aankoopbedrag; een paddestoelknijper pakketje, daar kun je me echt blij mee maken....
Ben me een hoedje geschrokken over de prijs van wolvilt, ik stond bij een hobbykraam die vroeg voor drie lapjes wolvilt, 6 euro! Dat is 2 euro per lapje! Bij sari was het één lapje voor 1,65, ik heb me beperkt tot vijf lapjes
En dit is toch zo'n leuk patroontje, een servet in de vorm van een kerstboom, als je hem openvouwt kun je hem als servet gebruiken. Ook kun je het bestek er in schuiven.
En tot slot, papier garen, hiermee ga ik een kerstbal maken met de ouderen, een ballonnetje opblazen, het papiergaren in lijm dopen en daarna mogen de ouderen het garen eromheen wikkelen, laten drogen met de fohn en daarna versieren met glitters en pailletten, ben benieuwd naar het resultaat, wordt vervolgd.

Lieve groet van mij!

5 opmerkingen:

Knutselpret zei

o wat heb je een leuke inkopen gedaan zeg kun je lekker weer vooruit,groetjes Albèrtje

Chris zei

Zo leuk om met je moeder op stap te gaan en dan nog wel naar zo'n Kreadoe. Dan is zij dus ook creatief, kan niet anders. Leuke dingen heb je gekocht Ida. Er is veel te veel leuks hè?! Grappig, dat papiergaren, nooit van gehoord. Dat wordt een heel plakfestijn met de ouderen. Dagdag.

Elly zei

Ha ha ik was er ook maar heb je niet gezien, jij het ook leuke dingen gekocht,ik heb het zelfde patroon van de kerstboomservet gekocht, apart mooi he.
Ik vond dat er veel leuks te zien was. groetjes Elly

J@nnie zei

Leuk verslag en leuke dingen heb je gekocht. Ben benieuwd naar je kerstbal van papiergaren die je met de ouderen gaat maken. De mama/dochter dag gan wij morgen doen daar op de Kreadoe.
Groetjes Jannie

angelina zei

Goed geslaagd zie ik wel weer!!! En dat papieren garen.... Ik ben ontzetten benieuwd naar het resultaat!!! Leuk!!

Liefs Angelina