Volgers

donderdag 29 november 2012

Hobbymarkt en Verkoping

Vanmiddag toch zo'n fijne middag gehad, kijk maar even mee;
 Van 14.30u tot 16.30u hadden we de jaarlijkse hobbymarkt en verkoping op mijn werk, om 14.00u begon het al te 'lopen' er was van alles te zien;
Bezemsteel breien, lachen, ik had tegen de bewoners gezegd dat er een demonstratie bezemsteel breien zou zijn, ( http://kaardebol.wordpress.com/ ) met zoveel breiende dames in huis was dat toch wel een bijzonder handwerk om te zien, blijkt het heel anders te werk te gaan, zie foto onder;
 Eén bezemsteel wordt er gebruikt en met een haaknaald wordt er 'gebreid' en ik maar denken dat ze met twee van die grote bezemstelen zouden gaan breien, mijn collega en ik hadden ze al extra ruimte gegeven haha
Maar bekijks hadden ze wel!
 Een lesje spinnen met schapewol...
 Weven met een houten bloempje...
En dit was ook zo heel erg leuk; Kantklossen, zo geduldig als deze dames bezig zijn met een prachtig patroon die uitgewerkt wordt...
 Kennen jullie dit? Een krans van pedaalemmerzaken, je moet er maar op komen....
Hier verkopen ze honing en kaarten, op de achterste kraam stond een mooi klederdracht popje waar de naam van geraden kon worden en daarachter een kraam waar melkmoes verkocht werd, er was 60 liter gemaakt en er bleef een bodempje over, de rest is allemaal verkocht....
 Mooie zelfgemaakte kettingen waren er te koop
 Maar dit was toch echt wel mijn favoriete tafel!
 Albértje van weblog Knutselpret ( http://knutselpret.blogspot.nl/ ) met mooie seizoenspopjes en prachtig sprookjesvilt
 Het muizenhuis....oh wat is dat mooi zeg......
En de kerststalfiguren, ook zo ontzettend mooi....

Kortom een superleuke middag met veel aanloop en gezelligheid en een mooie opbrengst die geheel ten goede komt aan de bewoners; kunnen we weer vele leuke dingen van gaan organiseren.

Lieve groet van mij!





7 opmerkingen:

Ans zei

Dat ziet er heel gezellig uit!

Ilonka zei

Lieve Ida, het was een hele gezellige middag, ook wij hebben ervan genoten! Volgend jaar weer, en dan met 2 dikke bezemstelen hoor :-) Lieve groeten van Louis en mij

Elly H zei

Zo dat ziet er mooi uit, heb inderdaad wat gemist.
Volgende keer moet ik toch gaan kijken.
groetjes van Elly

Mirjam zei

Hoi Ida,
Leuke foto's gemaakt en het was echt bere gezellig.

Groeten, Mirjam

marloes zei

Wat ziet dat er leuk uit ,zijn altijd super gezellige momenten ,heb zelf ook altijd in verpleging dit soort middagen meegemaakt zo leuk voor iedereen ,Veel diverse dingen hoor ,Gr. Marloeskreatief

Knutselpret zei

Ja het was echt super gezellig.
Mag ik nog een foto van je bij het spinnewiel, kan ik me daar al een poosje aan vergapen. Volgens Marloes is het een slag, ha ha ik ga ervoor om die te pakken te krijgen.
Dat bezem steelbreien ga ik ook proberen zo funny lijkt me dat .
Maar was wel tijd te kort heb zelfs Meinarda en Ellie niet in actie gezien zo druk was het :(((
volgend jaar nieuwe kansen hoop ik :))
Groetjes Albèrtje

Chris zei

Wat een gezellige drukke boel was dat! Ik dacht ook van de bezemstelen dat ze het met 2 stelen zouden doen, haha. Maar dit is ook leuk. Die krans van pedaalemmer zakken. Hoe kom je op het idee. Het ziet er ook al zo leuk uit.
Ik ben helemaal weg van dat muizenhuis!! Hartstikke leuk! Geen wonder dat de bewoners genoten hebben! Dankbaar werk hoor Ida.