Volgers

maandag 1 oktober 2012

Quilttentoonstelling

Ik neem jullie even mee naar een hele mooie quilttentoonstelling;
Je kijkt je ogen uit!
Tadaaaa, een leuk jasje met blokken van het landleven quilt

Prachtige en veelzijdige technieken, hier een blauwe hortensia in lijst
Lapjes stof speciaal gevouwen en afgewerkt met mooie kraaltjes.
Mozaïk patroon van super kleine lapjes stof, prachtig resultaat, maar niks voor mij...
Deze vond ik zo ontzettend leuk, qua kleur, maar ook de tekst; Quiltvrouwtje

En deze; gemaakt van allemaal stropdassen!
Prachtig sterrenquilt, mooie kleuren, je blijft er naar kijken.
Andere sterren
Kersttafereel
Brandend bos...
Detail foto; rechsachter de brand zie je het hertje staan en onderaan de vlindertjes
Dit was ook zo'n prachtige techniek. Boom van kant, Je moet er maar op komen.
Bij dit quiltstuk heb ik een hele poos staan kijken, zo ontzettend mooi om met stof en garen de weerspiegeling in het water te krijgen, het is toch echt wel kunstenaarswerk!
Een prachtig mooi kamerscherm, compleet met vogels, allemaal met paper piecing techniek gemaakt.
Dit quilt had de naam 'Dikke Pech" ik zou zeggen "Vol geluk" als hij bij mij aan de wand mocht hangen....
 En dit zijn allemaal werken van mij Quiltjuf; Jannie
Wauw......ik kan nog veel van haar leren......
Dit prachtige quilt zie je meteen bij binnenkomst in de kelder, hij springt eruit, letterlijk en figuurlijk, zo mooi!
Hij is gemaakt door Anja, ze heeft ook een weblog; http://anjaisweerbezig.blogspot.nl/
Prachtig drieluik
Pinguins, ook al zo mooi, net alsof ze echt zijn.
De tentoonstelling is nog tot zaterdag 6 oktober en gratis te bezoeken; op dinsdag, donderdag en vrijdag van 14 - 16.30 u en op woensdag en zaterdag van 10 - 12.30 u in de Kunstkelder aan de achterkant van het gemeentehuis, Brinkstraat in Putten.
 Zo de moeite waard.....

Lieve groet van mij!






5 opmerkingen:

Mirjam zei

Zo heb ik er ook van genoten.

Groeten, Mirjam

Anja zei

Hé, wat ziet je blog er mooi herfstachtig uit. En wat een mooi verslag van de tentoonstelling. Ik wilde er net vanmiddag heen om mooie foto's te maken voor m'n blog, maar ik kan net zo goed naar jouw blog verwijzen! Met dank voor je complimenten voor mijn quilt! Maar ik ga er toch vanmiddag nog even genieten en plaatjes schieten, hoor!

groetjes Anja.

hobbyshop fugeltsje zei

Dat is inderdaad een hele mooie tentoonstelling. Jammer dat het voor mij wat te ver weg is maar bedankt voor die mooie foto's. Zo heb ik toch mee kunnen kijken.
Gr> Miranda

Knutselpret zei

Ja ik ga er van de wek ook nog ff heen , moet ergens een gaatje vinden om te gaan.
groet Albèrtje

Chris zei

Oh Ida, als ik dichterbij woonde, was ik er direct naar toe gegaan. Wat een bijzondere quilts laat je zien. Ik heb ze allemaal met mijn neus op het scherm bewonderd. Wat een aparte en moeilijke technieken! Dan moet ik ook nog héél veel leren hoor! Bedankt voor je prachtige verslag.