Volgers

donderdag 11 oktober 2012

Kennen jullie dat?

Dat gevoel dat je ineens overkomt, waar je even heel erg intens van kan genieten. En zelfs daarna ook nog? Ik had het vandaag, in ons dorp was het vandaag Ossenmarkt.

De Ossenmarkt is van oudsher een veemarkt; boeren kochten en verkochten er hun rundvee met de handjeklap-methode. De Ossenmarkt was ook een ontmoetingsplaats voor de boerenjongens en -deerns, die er elk jaar weer een bar drukke en gezellige dag van wisten te maken. Ook zijn er oude ambachten te zien. Is er de wekelijkse markt en door het hele dorp een braderie. Genoeg te zien dus en prachtig weer.

 Ik heb er geen foto's van, maar wel van dit;
Tussen alle drukte van mensen, dieren, landbouwmachines enz. enz. midden in ons dorp...
kwam ik deze schoonheden tegen, verstopt onder de klimop.

Later ging ik naar onze Kerk/Aula, mijn man is koster en als het druk is help ik hem, zo ook vandaag. De kerk ligt net buiten het dorp, het laantje er naar toe ziet er zo uit;
En links in de berm, zoveel paddestoelen, rood met witte stippen maar ook heel veel andere, waarvan ik het bestaan niet wist, laat staan de naam!
De stilte, de zon, de warmte. Ik zat daar op mijn hurken en werd overvallen door een gevoel die ik haast niet kan beschrijven; Dankbaarheid/Geluk/Schoonheid/Rust.

De mooie natuur, waar wij zo slordig mee omgaan, als je er oog voor hebt is er zoveel moois, waar we niets voor hoeven te doen maar wat ons zo wordt gegeven.
Ik heb dat gevoel de hele avond nog bij me gehad en dacht, ik zet het even op mijn weblog. Hoop dat jullie er net zo van kunnen genieten als ik gedaan heb.

Lieve groet van mij!


7 opmerkingen:

Dear Jo zei

Nou en of dat ik dat gevoel herken. Heerlijk om te kunnen genieten van de kleine dingen die de natuur ons biedt. Zomaar gratis en voor niets!!!!
Ook hier zijn er veel paddenstoelen (die schattige met de rode hoedjes en de witte stipjes)en is het volop genieten tijdens de dagelijkse wandeling.

marloes zei

O ja wat is dit toch mooi en ja ik kan hier ook uren van genieten en nagenieten ,ik zeg altijd als je kijken wil kan je veel zien ,groet en heel mooi dat we zo ook nog kunnen genieten hiervan marloeskreatief

Knutselpret zei

Oja dat laantje daar staan er elk jaar zoveel en zo mooi.
Ja daar kan ik ook echt van genietenIk kwam van de week onderweg met de hond ook zoiets leuks tegen het leek wel een elfenbank waar de kabouters zo konden aanschuiven.
Maar ja geen camera bij me :((
Moet ik toch eens aan denken om die mee tenemen.
Ja als je er maar oog voor hebt is er heel veel te zien in de natuur, intussen geniet ik van jou foto's
Groet Albèrtje

Chris zei

Ja! Dat ken ik gelukkig ook! Ik denk dat dat te maken heeft met de grootsheid van de schepping, dus ook met de grootsheid van de Schepper. Prachtige foto's heb je gemaakt.
Tussen haakjes, Chago is ook jarenlang een van de kosters geweest in onze kerk.

hobbyshop fugeltsje zei

Ja dat gevoel is inderdaad herkenbaar.
Het lijkt wel of je zo door een sprookje heen loopt.Wat mooi.
Dankjewel voor het zien laten van zulke mooie foto's.
Gr. Miranda

Mirjam zei

Ja prachtig Ida, ik ga elk jaar foto's maken maar ben er nog niet geweest dit jaar. zal morgen eens kijken.
Ondertussen geniet ik wel vast van jou foto's.
Groet, Mirjam

Ilonka zei

Het is een echt paddenstoelenjaar geloof ik, want ook hier staan er meer dan anders. Een mooie herfst!