Volgers

maandag 24 september 2012

Daar ben ik weer......

Wat vliegt de tijd, ik heb niet stil gezeten hoor! Kijk maar even mee;
Het is hier herfst geworden, dat betekent, gordijnen dicht, kachel aan, warme chocomelk en handwerken! Ik wordt daar heel gelukkig van.....
Met een lieve HD Vriendin heb ik een avondje in Harderwijk gezeten, het was een open avond voor de volksuniversiteit, we mochten mensen enthousiast maken en hopen dat ze zich opgeven voor de quiltlessen in de quilkelder http://www.quiltkelder.nl/

Aan ons enthousiasme lag het echt niet, maar er kwamen maar vier mensen aan de kraam, waarvan er één zei, "ik zal erover na denken" haha

Ik wil het graag even met jullie over UFO's hebben, dit betekent UnFinished Object; een quiltproject dat je gestart bent maar nog nooit afgemaakt hebt.
De meesten praten erover alsof het erg is dat er nog zoveel werk ligt.
Maar....ik geniet er eerlijk gezegd heel erg van, steeds heb ik iets anders om aan te werken en alles is voor mij weer even mooi;

Zoals deze tafelloper, ik ben hem aan het doorpitten, hier is het goed te zien doordat de kleurlijn er nog op zit het wordt een hele mooie ster.

En deze tulpenquilt, een project van Maaike Bakker gemaakt met mijn HDvriendinnen, ik had er een smalle blauwe rand om heen maar heb deze er af gehaald omdat ik een brede rand mooier vindt.

En nu heb ik deze kleur stof gekocht, geel met oranje streepje, komt zoveel mooier uit als rand.
Quiltles 4 is weer begonnen, het kompas is weer tevoorschijn gehaald, ik ben de vliegende gansjes voor de rand aan het maken

Dit pakketje had ik gewonnen bij Anja http://anjaisweerbezig.blogspot.nl/ leuke weblog, deze stofjes passen heel goed bij de stofjes die ik laatst in Spakenburg heb gekocht, ik heb plannen om er een Sun Bonnet Seu quiltje van te maken, zoveel mooie patroontjes te vinden op Internet....

Bij ons op het werk is een handwerkgroep, deze dames maken zoveel moois. Vrijwilligsters helpen daarbij en heel vaak wordt er wol, borduurgaren en stofjes enz. afgegeven bij de receptie voor de handwerkgroep. Nu is het werken met wol, haakgaren en borduurgaren heel erg favoriet en wordt er weinig met stof gewerkt. Zo lief dat ze de stofjes dan afstaan aan een quiltster die overal wat in ziet. het zijn hele mooie stofjes met streepjes en blokjes, ik zie er alweer een mooi sterrrenquilt in.


En dit is dan een afgemaakte UFO, jaja, er komt toch regelmatig ook nog weleens wat af hoor, 10 x Bellefleur.

Bellefleur is gemaakt van mooi sprookjesvilt, het zijn hele mooie sprekende kleuren, zo vrolijk alle tien aan een takje, het zijn de bellen van een fuchsia plant

En dan staat er iemand voor je deur met een doos vol prachtige tijdschriften o.a. quiltnieuws, quiltmaker, quilts. burda, quilt en zo, en nog veel meer patronen enz. Gekregen van een hele lieve mevrouw, Dankjewel Jansje! Weer zoveel moois om te gaan maken, om te bekijken, om van te genieten.

Zo zien jullie maar een UFO hoeft niet erg te zijn, het is voor mij steeds weer opnieuw genieten van wat er nog ligt en wat er ooit nog eens af zal komen zo leuk!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn landleven quilt, de SBS blokken, het quiltje voor overleden baby's, de boerenzakdoeken, de viltblokjes voor ieder seizoen, het herfstquiltje, dat bijna af is.....


Echt waar, mijn hobby is puur genieten!

Lieve groet van mij!

7 opmerkingen:

hobbyshop fugeltsje zei

Hoi Ida,
Ik was aan het rond neuzen in blogland en zag die van jou. Wat heb je een gezellige blog en wat maak je mooie quilts en vilt projecten.
Het is leuk om te zien hoe een andere quilter met stof en vilt werkt.
Ik mag ook graag met vilt en stof werken.
Gr. Miranda

Knutselpret zei

Zooo jij bent er maar druk mee,
Wat ziet alles er prachtig uit !!!!
Leuk al die nieuwe stofjes ja daar wordt je gelijk al blij van.
zo te zien hoef jij je voorlo[pig niet te vervelen.
Groet Albèrtje









Chris zei

Wow, wat laat je veel leuks zien. Ik ben helemaal weg van die enige Bellefleurs!! Wat schattig.
Die brede rand om je Tulpenquilt lijkt inderdaad veel mooier, het patroon van de tulpen komt nu goed tot zijn recht.
Jullie hebben er toch weer een leuke ervaring bij met dat promoten voor quiltlessen. Nou, je weet nooit, wie daar nog op terug komt. Vergeten doen ze het in ieder geval niet. En je boft maar met die stofjes en tijdschriften. Heerlijk allemaal.

Mirjam zei

Tjonge, wat ben jij weer druk geweest. Wat zijn de bellefleuren ook schattig lief, maar ook je tulpenquilt is mooi. en zomaar lapjes krijgen, heerlijk toch.
Ook ik had zaterdag zomaar een zak wol aan een fiets hangen, en hoor vanmorgen dat het van zusjelief af komt. Nou ik heb het meteen gebruikt voor nieuwe mutsjes.

Groeten, Mirjam

Anja zei

Hoi Ida, je bellefleuren zijn mooi geworden, zeg! En die narcissen, die had ik nog niet gezien, ook leuk. En die rommel, het viel best mee hoor!

marloes zei

Zoals je al zei heerlijk dat we hobby s hebben en zo komt langzaam van alles weer af ,ik begrijp niks van mensen die zeggen dat ze niets te doen hebben ik kom tijd te kort ,jij ook volgens mij hi. Hi Gr. Marloeskreatief

Annette zei

Wat zijn je bellefleurs mooi!!!
Heel knap gemaakt hoor.
Daar zal de vrouw erg blij mee zijn