Volgers

maandag 2 juli 2012

Creatief

Ben de afgelopen dagen best creatief bezig geweest, heerlijk in het zonnetje en afwisselend bezig; vilt, quilt en genieten in de zon!
Blok nummer 3 is af; Bright Hopes...
en blok nummer 4 ook; Round de square dit was met applicatie
en omdat ik graag met vilt werk heb ik hier voor vilt gekozen, zo zit er in het vriendschapsquilt ook iets persoonlijks van mezelf, met de festonsteek is het vastgezet
Nog 136 blokken te gaan...
En het boertje van het landleven quilt is ook af.
Twee naamslingers, één voor lisa en één voor Noya
twee van mij HD vriendinnen zijn Oma geworden,  
De één voor de derde keer en de ander voor de eerste keer.
En steeds weer is het een heel groot wonder!
En dan nog even dit; in ons tuinhuis logeren momenteel Meneer en Mevrouw Boerenzwaluw, ze hebben, volgens ons, 4 jongen gekregen. Vanmorgen zat er één op het aanrecht en pa en moe waren vreselijk in paniek, hevig piepen en tekeergaan maar het jong kon niet meer omhoog vliegen en kwam uiteindelijk op de grond terecht.
Tja en vanaf de vloer naar de nok, dat is een hele afstand, eerst dachten we nog niet mee bemoeien de natuur red zich wel, maar er kwam al een vlaamse gaai op het geschreeuw af en dat zat ons niet echt lekker, er lopen hier ook veel wilde katten.
Manlief heeft de ladder neergezet de kleine gepakt en weer terug in het nest gezet,
wat een dotje he?
 (het zwaluwjong bedoel ik natuurlijk he haha)
Dit alles onder het toeziend oog van vader...of is het moeder? De rust is weer gekeerd en ze zitten weer lekker saampjes in het nest, pa en moe vliegen heel wat kilometers af om voor hun gezin te zorgen. Zo mooi!

Een vrij lang blog dit keer, maar ja ik had ook veel te laten zien en te vertellen.

Lieve groet van mij!

10 opmerkingen:

Gonny zei

Wat ben je ijverig geweest zeg.
Je blokken zien er heel mooi uit.
En wat een gedoe met dat zwaluwjong.

Groetjes, Gonny

Knutselpret zei

Zoooo Ida jij hebt niet stilgezeten.
Het wordt echt mooi.
De applicatie met een stukje vilt vind ik ook heel erg leuk gedaan.
En de boer af je bent el ver met je landleven quilt.
ja die zwaluwen zijn ook geweldig om naar te kijken.
Nou ga maar dapper door met al je bezi heden.
Liefs Albèrtje

marloes zei

Wat een mooie stof voorje bokken erg leuk en schattig dat vogeltje je kan het er druk meehebben zeg Gr. Marloeskreatief

Chris zei

Ach wat een poepie, dat zwaluwjong!!! Dat is toch ook een wonder dat zo'n beestje ineens bij jullie op de aanrecht zit. Natuurlijk zijn de ouders dan in paniek. Gelukkig goed afgelopen.
Je gaat lekker met je Sjaantje. Leuk hoor om daar een persoonlijk tintje aan te geven, daar houd ik wel van. Mooie blauwe kleuren! Dagdag.

Chris zei

Hallo Ida. Ik schrijf je maar even via je log. Zou je mij nog een keer je mailadres kunnen sturen? In mijn adressenboek zitten nl. 2 Ida's, haha. en nu weet ik niet welk adres van jou is. En soms wil ik even terug reageren en dan gaat het fout.

Mieke zei

Hallo Ijverige vriendin. Maar weer eens gekeken waar je je allemaal mee bezig hield. Wat een ijver weer en het ziet er allemaal weer leuk uit.Fijn dat het zwaluwenjong weer veilig zit.We hebben gauw weer eens contact. x van ons en vooral van een smakkerd van Joleen.

Sandra zei

Hoi Ida,
Ik kon je niet terugmailen op je reactie op mijn blog over de zomermandjes. De kleur is trouwens paars en geen blauw. Wil je mij even mailen op info@thestitchcottage.nl
Hartelijke groet, Sandra

Anja zei

Heel slim om met vilt te werken. Ik vond dat zo'n vervelend blok. Hierna heb ik alle applicatieblokken verder uit m'n werkplan gegooid. Hahaha! Het ziet er weer mooi uit, met die frisse kleuren.

Henk-Jan zei

wel eens last van boktor gehad ?

Saskia zei

Wat een gedoe met dat zwaluwjong, pas op dat je niet meer gedoe krijgt met bijv. houtworm ook zeer vervelend.