Volgers

zaterdag 9 juni 2012

Grote plannen!

Ik heb hele grote plannen en dat komt hierdoor;
De lapjes stof die ik kreeg op mijn feestje van familie, vrienden en collega's...

En hierdoor;
De vriendschapsquilt - The cross-country quilters                               Het geheim van de quilters - The runaway quilt 
Twee boeken die ik kreeg van mijn man en onze kinderen, hieronder een samenvatting van het boek , de vriendschapsquilt;

Uit alle uithoeken van het land gaan vijf vrouwen naar de quiltclub van Elm Creek, waar ze kennismaken met nieuwe quilttechnieken, én met elkaar. Gedurende de week worden de vrouwen openhartiger en bij het afscheid beloven ze plechtig elkaar op de hoogte te houden van hun persoonlijke problemen.
Maar hoe voorkomen ze dat die afspraak een loze belofte wordt?
Vinnie heeft een idee: ze stellen zichzelf ten doel om samen een 'vriendschapsquilt' te maken. Daarbij werken de vrouwen elk aan hun eigen deel van de quilt - maar ze mogen pas beginnen als ze het grootste probleem in hun leven hebben opgelost.
Ondanks de grote verschillen in leeftijd en achtergrond blijven de vrouwen trouw aan elkaar en aan hun quiltbelofte, waarbij ze ontdekken dat hun vriendschap net zo onverwoestbaar is als een goed gemaakte quilt.

Afgelopen week had ik de laatste quiltles van dit seizoen en de boeken heb ik meegenomen om te laten zien, kreeg ik te horen dat er ook een quilt ontworpen is naar aanleiding van die boeken (????) een vriendschapsquilt en het boek hadden ze ook te koop in de winkel.
Van de waardebonnen die ik kreeg op mijn feestje kon ik het boek kopen.
Met zoveel mooie blauwe lapjes kan er volgens mij een prachtig vriendschapsquilt van gemaakt worden. Het zijn in totaal 140 blokken, en dit wordt de eerste.

Iedere week één blok, moet volgens mij wel lukken. Op Anja haar blog http://anjaisweerbezig.blogspot.nl/ kun je het ook volgen, ze is er ook al een tijdje mee bezig. Ik zal haar wel niet inhalen denk ik...

Lieve groet van mij!

4 opmerkingen:

Knutselpret zei

Nou zet hem op zou ik zeggen, lappies genoeg!!
Lievegroet Albèrtje

Anoniem zei

Ida, wat een groot plan. En wat dapper van je. Moet straks weer een feest geven, voor nieuwe lapjes. Jeannette.

Anja zei

Wordt vast mooi in het blauw, Ida. Wat leuk, dat je mijn blog noemt! Dankjewel. Succes ermee hoor.

marloes zei

Wat een leuk plan sekses zal fantastisch worden met zoveel leuke lapjes Gr. Marloeskreatief