Volgers

zondag 24 juni 2012

Blok 2 is af!

Het tweede blok van de sbs is ook af!
Shoo Fly
Toen het naast het eerste blok lag schrok ik mij een hoedje, de maat klopt helemaal niet!
Mijn engels is op het gebied van quilten ook niet al te best, moet ik eerlijk toegeven. Dochterlief heeft geholpen met omrekenen maar dan heb je toch niet de exacte maten.
Bij de quiltwinkel om raad gevraagd en de oplossing zat in dit lineaal! Een lineaal met inches, hiermee kan ik precies de maten meten (leuke zin he ;-))))
En nu klopt het dus wel
 
Wat een verschil he? Op een heel quilt zul je dat verschil best vernemen.
Nog 138 blokken te gaan...

Lieve groet van mij!

3 opmerkingen:

Gonny zei

Alweer zo'n mooi blok.
Prachtige kleuren.
Het verschil is idd goed te zien.
Is wel even schrikken.
Succes verder.

Groetjes, Gonny

Knutselpret zei

wat een ellende denk je dat je er een af hebt....
Overkomt mij ook wel eens als ik met wat bezig ben, dat het erineens anders uit ziet en dat er ergens iets niet klopt.
Eeen halve cm kan ineens wel 10 cm lijken.
Nou succes verder hoor.
ik hou het voorlopig bij iets kleinere projekten :)
Groetjes Albèrtje

Chris zei

Hallo Ida. Wat een moed om aan deze prachtige quilt te beginnen. Ik houd van zulke quilts met een heel verhaal er in. Ik geniet ook altijd zo van haar boeken. Heel veel plezier en heel veel succes er mee en groeten van mij.